petrunoVIP

Petr Špatenka Ústí nad Orlicí spatenka@svarecky.info www.svarecky.info
Fotím pro radost a budoucí vzpomínku navštívené akce a místa.

Proměňte svá alba ve fotoknihu

Ideální jako dárek nebo jen tak pro sebe na památku.

352 fotek a 1 video, květen až červen, 318 zobrazení, 6 komentářů | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Jsou známé názvy oblíbené tvrdé sportovní disciplíny. Dlouhá Třebová se Železným Prokopem zařadila mezi pořadatelská města oblíbeného sportovního zápolení. Nultý ročník měl špičkovou atmosferu a to nejen díky parádnímu počasí ale hlavně díky závodníkům kteří se vyhecovali ke špičkovým výkonům bez ohledu na záludné překážky od pořadatelů. Vše proběhlo v pohodě bez ujmy na zdraví, jen někteří závodníci si odnesli domů pár drobných odřenin na památku na sportovní zápolení. Všichni diváci i závodníci si to náležitě užili, největší radost dětem udělala na závěr pěna kterou pro ně připravili Oustečtí dobrovolní hasiči. Velký dík patří pořadatelům pod vedením Milana Hrušky ml. Kluci Ondra a Patrik měli opět smůlu, máma je nepustila.
237 fotek a 1 video, 21.5.2017, 351 zobrazení, 3 komentáře | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
133 fotek a 6 videí, 7.4.2018, 551 zobrazení, 3 komentáře | děti, lidé, rodina-přátelé, sport, zábava
Super víkend.

----- Stavíme trať a bazén na zítřejší Bafuňářské závody.
Na poslední víkend máme sněhu dostatek, jak je vidět na videu. Všechny sjezdové tratě budou otevřené a upravené.
Dopoledne lyžování a odpoledne opalování, to je naše nabídka.
Zveme Vás na poslední lyžování této sezóny.----

118 provozních dnů, to je vizitka nejdéle otevřeného střediska Orlických hor. Všechno začalo v pátek 8.12.2017 a skončí v neděli 8.4.2018 ve 12:00 hod.
Poslední provozní víkend svým návštěvníkům nabídneme všechny tři sjezdovky, Lanovou dráhu, úschovnu a půjčovnu. Vše bude v provozu celou sobotu od 8:00 do 16:00 hodin a v neděli od 8:00 do 12:00 hodin. Meteorologové slibují na oba dva dny sluníčko, v sobotu ráno možná i trochu přimrzne, vyplatí se tedy trochu si přivstat. Sobotním odpoledním tahákem jsou tradiční Bafuňářské závody – maškarní rozloučení se sezónou. Na závěrečný víkend jsme připravili speciální jízdné – 250,- den, 150,- půlden.
Zveme Vás na poslední lyžovačku.

Dnes v neděli ve 12:00 hod. skončila ve Ski centru Říčky zimní sezóna 2017/2018.
Děkujeme všem za přízeň a zveme Vás na letní sezónu do našeho Ski centra.
Včerejší Bafuňářské závody byly parádní. 131 masek a počasí na jedničku.
Děkujeme všem.
69 fotek, 22.8.2010, 12 838 zobrazení, 1 komentář | děti, zábava
voda a poznání
180 fotek a 3 videa, červenec 2017, 1 099 zobrazení, 11 komentářů | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Další dovolená s klukama, máma mi předala kluky o den později a při tom byli pár km za barákem, my jsme se chystali díky předpovědi počasí na Slovensko do termálu. Neustále se snaží dělat naschvály. Vyrazili jsme s jednodenním zpožděním na Slovač a zahájili neplánovaně na písáku Gazárka. Na bráně mě mladá kočka pustila do kempu zadara a tak nás pobyt v Gazárce nestál ani kačku, hned u prvního bufiku jsem auto odstavil na mini parkovišti, vše jsme měli na dosah ruky, občerstvení pře ulici a do vody a na socialku o 20 m dál, parádní místečko. Druhý den jsme v podvečer zabalili pár švestek a vyrazili podle původního plánu na Vincák, přivezli jsme si s sebou pěknej lijavec. Krátká ale vydatná sprcha zalila celé parkoviště, kluci ihned vytáhli kola a začali jezdit cross ve vodě. Aby jsme měli auto pěkně přístupné nezávisle na dešti tak jsem jej postavil na původní terasu nefungující restauračky, tím jsme okupovali zastřešený plac asi tak 9 x 20 m. Vydatná sprcha pokryla parkoviště až 20 cm vody ale během 1/4 hodinky voda zmizelak nelibosti kluků v kanálech, vylezlo sluníčko a tak jsme šli udělat průzkum termálu. Paráda vše bylo pěkně pohromadě nedaleko našeho místečka na táboření. Denně jsme byli ve vodě víc jak 5-6 hodin, pomalu nám začínají růst žábry a blány mezi prstama. Vždy když nás omrzela voda tak jsme udělali cyklovýlet nebo jsme prozkoumali další termál v okolí. Celkem jsme navštívili a odzkoušeli čtyři termály a jeden písák. Po příjezdu domů jsme stihli skočit i k lazebníkovii a nechat se trochu zkulturnit, závěrečné fota, nejdříve před a potom po návštěvě kadeřníka. Kluci už vyzvídají kam pojedeme na další dovolenou u mámy jsou tak jako vždy odkázaný na běhání okolo baráku a to je čeká ke všemu tropický týden. Odkaz na první dovolenou http://petruno.rajce.idnes.cz/Bomba%2C_dovolena_s_tatkou/ a na následující třetí http://petruno.rajce.idnes.cz/Zatmeni
185 fotek a 5 videí, 15.7.2017, 376 zobrazení, 1 komentář | koníčky, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Počasí v sobotu nebylo právě příznivé pro 11 borců kteří přijeli do Ústí nad Orlicí pod Duklu do FFT bike parku na 9. ročník mezinárodního divácky atraktivního závodu ve skocích na kole. http://dolekop.com/clanek/7017-pozvanka-fft-slopestyle-2017-svetovy-slopestyle-v-usti-nad-orlici Díky dešti se začátek závodu posunul až téměř na 16 hodinu a jen díky velkému úsilí pořadatelů se podařilo nakonec závod zahájit a zdárně dokončit. Borci předváděli lety skoky až se divákům tajil dech, o největší šok se postaral Rus Petr Andreev který na závodech v UnO byl již několikrát a letos i když neměl dostatečnou výšku skoku se pokusil o dvojité salto nazad, dopadl špatně, záchranáři ihned vystartovali na místo karambolu a byli připraveni závodníka odvézt do nedaleké nemocnice. Přes nehezky vypadající pád a hlášku nalejte mu vodku se závodník po pár vteřinách za pomocí zdravotníku postavil na nohy a po zběžné prohlídce odešel po svých, další poslední kolo závodu po otřesu dal už s větší opatrnosti. Jeden z polských borců Jakub Sidzina jezdí na kole bez brzd, práh sebezáchovy těchto bikerů je úplně někde jinde než u běžných smrtelníků. Pro představu záludnosti tratě, saloon na který museli závodníci vyskočit a následně seskočit má výšku 7m. Díky sponzorům bylo prvních šest borců odměněno a mezi sebe si rozdělili 80 tisíc korun českých, první dostal 35 tisíc a poslední šestý oceněný 2 tisíce kaček. Oficiální výsledky/official results:
1. Jakub Hejl
10. Aleš Dryml
11. David Staněk
Best trick: Petr Andreev - backflip barspin to tailwhip
Kluci Ondra s Patrikem se chtěli jet taky podívat, ale máma jim to zakázala a tak, museli odjet ke kačáku do Lanškrouna. Následující serie foto záběrů je z Robinových narozenin, poslední serie je z návštěvy Jury s rodinkou kteří se na nás přijeli podívat z Paskova a užít si trochu čistého horského vzduchu Orlických hor.
168 fotek, květen 2014 až červen 2017, 395 zobrazení, 3 komentáře | koníčky, příroda, sport, zábava
Oustecké tábořiště ve Starých Oldřichovicích navštívila škola z Litomyšle, zachtělo se jim trocha poznání vodáckého sportu a k tomu jsem měl být nápomocen radou, zkušenostmi i názornou ukázkou jako instruktor právě já. Prvotní info jsme dali ještě na souši a pak se děj vůle boží naskákali jsme do lodí. Začátek byl trochu rozpačitý, ale po pár kilometrech si všichni užívali slunečný den na vodě. Zhruba v půlce dáváme krátkou zastávku na jedno cígo a občerstvení u Pildy a než jsme se rozkoukali byli jsme hopsa hejsa v Brandejse U konťáku. Prý se to líbilo, jsem rád, tak možná někdy příště ahoj. PetrUnO PS - právě jsem na netu zachytil jednu zprávičku, policie bude buzerovat vodáky. Ke sjíždění řek o prázdninách patří pohoda, slunečné počasí, prima vodácká parta a trocha alkoholového opojení, ale vláda a represivní složky mají jiný názor. https://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-vodu-s-alkoholem-policie-varuje-vodakum-hrozi-pokuty/r~b281bca6347511e58a300025900fea04/?redirected=1498087645 To je vrchol, nejen že nám zpoplatňují splutí řek ale snaží se nám znepříjemnit i naše dovolený, to má jediný řešení, musíme vyhnat ty prasata od plných koryt.
148 fotek, 24.6.2017, 480 zobrazení, 4 komentáře | děti, koníčky, příroda, rodina-přátelé, zábava
Klasika, letos již po deváté, výlov rybníka na Šajtavě netradičně tradičně sportovním rybolovem. Jen kluci přišli od mámy hned se ptají kam pojedeme, o výlovu vědí již minimálně měsíc dopředu, zapomněli na to a když jim řeknu že tam pojedeme na celý víkend, hned poskakují radostí, u mámy znají jen - běž si za barák a ke mně přicházejí nadržený na poznání a cestování. Vše na bivak v přírodě máme zabaleno během půlhodinky a už fičíme smět Orlické Hory. Na závody si půjčujeme rybářský prut, kluci se společně hlásí do nejmladší kategorie, závod je vypsán dvoukolově po půl hodince a tak Ondra chytá dopoledne a Páťa odpoledne. Vždy po nejmladší kategorii nastupují do soutěže ženy a po nich muži. Nám se moc nedařilo, když už jsme měli něco na háčku tak nám to uteklo ( stydím se to skoro napsat, 6 ryb na háčku a ani jednu jsme v prvním kole nevytáhli. ) , až později zjišťujeme proč, na závody se používají hačky bez zpětného hrotu, druhé kolo se nám daří o poznání lépe ale v součtu délky 120 cm na umístění není. Pohár jako odměna pro první tři v každé kategorii a pro všechny ostatní prima zážitky, tak to byl víkend na Šajtavě. Petrův zdar do příštího desáteho jubilejního ročníku sportovního výlovu rybníku na Šajtavě. https://mapy.cz/zakladni?x=16.3976841&y=50.2537611&z=17&source=firm&id=2550962
270 fotek, červen 2017, 388 zobrazení, 1 komentář | děti, koníčky, příroda, sport, zábava
Na tábořiště do Starých Oldřichovic přijela pátá třída z Brandýsa nad Orlicí, pozvali se mě jako instruktora abych žákům předal své zkušenosti základy v jízdě na debl kanoi. Proběhla krátká instruktáž na suchu a pak už školáci pokoušeli svoje umění na vodě, někomu to šlo lépe a někdo se trápil. Na vodě bylo veselo a všem se jízda na kanoi líbila. :-) Předpověď na čtvrtek slibovala parádní slunečné počasí, kluci si ve škole domluvili spolužáky že s námi vyrazí na koupaliště do Velké Skrovnice, koupaliště je napuštěné, oficialně se bude otvírat až zítra v pátek, voda v bazénu měla odhadem 23°C přesto byl téměř prázdný, kluci si užili jediný a poslední teplý den v tomto týdnu, v pátek se počasí zhoršilo. :-) Na sobotu jsem dostal pozvánku od SDH UnO na DD, od rána honí mraky a sem tam prší, přesto po obědě vyrážím okouknout jaké atrakce připravili hasiči pro děcka. Plac před hasičárnou byl uzavřen pro veškerý provoz, moc účastníků se nesešlo, počasí asi odradilo rodiče i jejich ratolesti od jinak pěkné akce. Několikrát nás zahnal déšť pod stan a nakonec zavinil předčasné ukončení. :-) Nedělní odpolední siestu jsem přerušil a jel se podívat na již tradiční akci do rodiného centra Srdíčko na svátek otců nazvaný Tátafest. Nedělní odpolední slunečné počasí přilákalo nespočet diváků a dětí. :-)
119 fotek a 7 videí, 1.4.2017, 748 zobrazení, 1 komentář | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
197 fotek a 1 video, 18.5.2017, 346 zobrazení, 4 komentáře | krajina, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Album pouze vysypaná karta bez třídění a úprav.
288 fotek a 1 video, 20.4.2017, 319 zobrazení, 2 komentáře | děti, koníčky, lidé, sport, zábava
Treninky, přáteláky, ostré zápasy a turnaje přípravky FK Česká Třebová z doby nedávné.
98 fotek, 7.5.2017, 274 zobrazení, 2 komentáře | krajina, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
dříve, nyní pochod Sloupenskýmí lesy, počasí za jedna, trasa pěkná. Na start jsem dorazil s časovou rezervou, dal jsem si startovní džbánek a ranní kávičku, udělal jsem pár fotek a chystám se na trasu, ještě poslední záběr a sakra, co se děje, přístroj hlásí plnou paměť. Zatrnulo mně a hned jsem věděl kolik uhodilo, karta z foťáku je doma v compu. Chvíli váhám, nedá se nic dělat, skočím na kolo a letím časovku domů a zpět, 25 km za blbost se platí. Na startu si dávám za odměnu ještě jeden džbánek a pak na přihlášenou pěší 25 km trasu vyrážím na kole, blátivý rozvoraný lesní cesty od těžby dřeva zvládám bez problémů, do cíle přijíždím a už je téměř po všem, ale kapela hraje a opeřenci, dravci na mě taky počkali. Parádní den i když místy větrný. http://petruno.rajce.idnes.cz/Sloupenskymi_lesy_-_Sloupnice_8.5.2012/
101 fotek a 1 video, 2.5.2015, 512 zobrazení, 3 komentáře | krajina, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Znovu obnovený tradiční pochod na Lanšperském panství. Po příjezdu autem k hospodě se mě ujal městský policista a ukázal mi místo k parkování, milé překvapení. Pozdravil jsem známé, dal si jedno startovní pivko v místní hasičské osvěžovně a vyrazil na šmajd. Ondra chtěl jít taky, opět měl smůlu, u baráku byla několika denní alkoholová párty a tak běhal okolo baráku místo pochodu jak mu naordinovala jeho máma. Dopolední počasí se vylepšilo a celý den poté svítilo sluníčko. Startoval jsem později a tak pokud jsem chtěl vidět šermířské vystoupení v 15 hodin nezbylo nic jiného než začít pracovat s mapou a nedůležité úseky trochu pokrátit. Vše se podařilo a byl to prima den v přírodě mezi turisty. Skvěle zajištěný pochod, dík patří pořadatelům. Petr http://petruno.rajce.idnes.cz/Brontosauri_slapoty_2015
Za humny  2
49 fotek, prosinec 2016 až duben 2017, 263 zobrazení, 3 komentáře | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Letošní zimní sezónu se lyžovalo i tam kde nemají sněhová děla, a tak na popud zimního táborníka z Kozlova jsme jeli okouknout Kunčice. Vlek zadarmo stačilo si vzít nějakou masku do maškarního reje na sjezdovce. Prima zábava na lyžích.
Dlouhá Třebová
102 fotek, 29.6.2016, 5 996 zobrazení, 2 komentáře | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Kroužky, kluby, sportovní i umělecký při DDM Duha končí se školní docházkou a začínajícíma prázdninama. Tak i vodácký kroužek či oddíl skončil dnešní parádní jízdou z Lanšperku na tábořiště ve Starých Oldříchovicích. Jízda to byla povedená a veselá, tak jak má být při loučení. Všichni přijeli dolů suchý, při mytí lodí se rozpoutala oblévaná a jen tak někdo nezůstal suchý, zvrtlo se to málem v soutěž o mokré tričko. Informace pro příští rok není příznivá, tábořiště za půjčování lodí pro vodácký oddíl požaduje neúnosnou částku a tak vodáctví u DDM asi končí. Závěrečné posezení u ohýnku při guláši a buřtech proběhlo v režii Třebováků a zaslouží si pochvalu, vše připraveno na jedničku, tak zas někdy na vodě ahóóój http://petruno.rajce.idnes.cz/25_tyden
44 fotek, 1.1.2017, 398 zobrazení, 2 komentáře | lidé, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Tradiční procházka zimní přírodou pod názvem novoroční střízlivění se letos zůčastnil nejmenší počet turistů, na 25. ročník pěší tůry se nás letos vydalo pouze 14 a do cílové restauračky U třech mostů se nás sešla s bídou dvacitka. Poznávací soutěže o ceny si připravili Sam, Vlčák a Šprtec. Hrálo se o nástěný kalendář, lahvinku vínka, bonboniéry a kyblík silvestrovského bramborového salátu z přebytků, foto vám napoví víc. Po vyčerpání všech cen a soutěží okolo jsme se okolo 19 hodiny rozešli k domovům. Přeji všem úspěšný rok nadcházející.