petrunoVIP

Petr Špatenka Ústí nad Orlicí spatenka@svarecky.info www.svarecky.info
Fotím pro radost a budoucí vzpomínku navštívené akce a místa.

Proměňte svá alba ve fotoknihu

Ideální jako dárek nebo jen tak pro sebe na památku.

493 fotek, srpen 2011, 28 955 zobrazení, 1 komentář | děti, koníčky, krajina, příroda, sport
Avizované vysoké teploty a slunečno, to byla předpověď na poslední týden prázdnin. Vzal jsem si pracovní volno a s klukama jsme se toulali po plovárnách a bazénech. Celý den u vody, od rána do večera. Vybírali jsme menší objekty s kompletním servisem a čistou vodou, přelidněné a předražené aquaparky nás nezajímali. Do večera vždy u vody a navečer přesun na další koupalko. Z východních čech směr sever, Polsko. Občas jsme ráno než začalo slunce pálit naplno navštívili nějakou atraktivní památku nebo objekt. Cílem byla oblast okolo Staré Morawy pod Czarnou Gorou v Polsku, bez jakého koliv časového rozvrhu který by nás stresoval či nutil ráno vstávat nebo někam pospíchat. A tak ráno zbyl čas i na rozcvičku, krmení ovcí, snídani v trávě, kluci vstávali mezi 8 a 9 ranní, kolikrát nás vyhnalo ze spacáku sluníčko když jsme večer neodhadli kam bude ráno svítit. Za zastavení stojí určitě koupalko v Králíkách, pěkné koupaliště a ještě hezčí holky, slečny, paničky i babičky. Enormní výskyt, no prostě se stavte a přesvědčte se, pak že nerostou. Polsko v okolí staré Morawy je mnoho atrakcí které stojí za to navštívit, doly na uran, zlato, arsenik, soukromé muzeum země, jeskyně a další, pak by to chtělo aspoň týden navrch. Téměř všude se dá platit Kč nebo kartou. Opravdu za navštívení stojí kopalniu zlota ve Zloty Stoku http://www.turistika.cz/mista/zlaty-dul-zloty-stok-kopalnia-zlota-w-zlotym-stoku, zajímavý objekt a vynikajícií výklad s humorem. Cca za 700 let fungování dolu, 16,2 tuny zlata, prý krychle o hraně 85 cm, neskutečně malá výtěžnost. Hodnota zlata dnes neskutečně stoupá, ale podle průvodkyně za 3g prstýnek který měla na ruce v historii si mohl majitel koupit celou ves i s poddanýma, tak uvidíme kam až cena zlata vyšplhá. A tak naše cestování nemělo chybu až do doby kdy se máma kluků rozhodla nám znepříjemnit bezstarostný výlet SMS a telefonátem, ihned přijeďte domů zněl rozkaz. Kluci reagovali jednoznačně a já si opět vzpoměl na známé a trochu upravené N,N,N,N,N,N,N,M,N,N. Původně jsme ještě chtěli navštívit Medvědí jeskyni, ale to bych nedodržel slíbený čas příjezdu a tak máme důvod se zas někdy vytratit s toho shonu a vrátit na tak pěkné místo.Ujeli jsme asi 350 km, cca 1 hodina denně v autě. Ondra si přivodil malý ale bolestivý úraz, ukopl si palec o spoj na asfaltové cestičce, tak chodil do bazénu se zalepeným palcem v ponožce.Foto je snad seřazeno chronologicky podle našich cest. Někdy jsem se nestačil divit kolik dětí mám valstně nastarost. Kluci skáčou po týdnu u vody bez problému salto i šipku a už je ani moc nezajímá kolik je tam vlastně hloubka, dokážou doplavat ke břehu i když trochu spoléhají v případě průšvihu že je vytáhnu. S klukama jsem cestoval v týdnu kdy jsem měl narozky a byl to nejlepší dárek který jsem kdy dostal. Hi następnym razem / ahoj příště / Patrik,Ondra,Petr
410 fotek a 14 videí, červenec 2013, 14 136 zobrazení, 2 komentáře | cestování, děti, příroda, rodina-přátelé, zábava
Přesun z minulého alba http://petruno.rajce.idnes.cz/Dovca_Diakovce_a_Horne_Saliby byl v pohodě, silnice téměř prázdné. Krátká zastávka doma a příprava na další část dovolený směr Šumava Lipno. Lehká aklimatizace v podobě zahradního bazénu, termální voda měla 36°C a voda v bazénu 24°C. Prohnat počítač. Vyspat se doma v pelíšku a huráá na další cesty. Posbírat kamarády Ondry a Patrika, tentokrát je osádka auta 1+4, já řidič, velitel v jedné osobě + 2x Patrik, Ondra a Dan. Jak se ukázalo není jednoduché rozlišit voláním Patrika a Páťu a tak přistupujeme k přezdívkám, Páťa je Paprika a Patryk je Pulitr, hned je vše vyřešeno. Určujeme základní pravidla, já je dovezu na místo, plánování a hledání zajímavostí, budu se starat o jídlo, hry, bezpečnost a dohled. Kluci na oplátku budou poslouchat nebo alespoň budou jako poslouchat, udělají si čas na krátké každodenní učení, mytí nádobí po jídle, uvaření kavičky po jídle pro velitele, když se někam budou chtět zdejchnout musí mi dopředu říct kam a kdy se vrátí, na čištění zubů nastoupí bez reptání a do pelechu zalezou v ten samý den co budou vstávat. Domluveno a zbývá už jenom plnit slíbené. Začínáme projížďkou na koních, jízdou na doma vyrobeném elektrovehiklu, taneční variaci na nákladním vleku, každodenní večerní pantomimou, koupání v Lipně, největší cíl naší výpravy je stezka korunami stromů, adrealinová dráha, bobová dráha, tobogán, lego výstava, čtyřkolky, trampolína, prolejzačky, prohlídka měst a muzeií, různé společenské hry, blbnutí ve Vltavě na splavech, za většinu získávám + body, naopak za učení a mytí nádobí dostávám hodně dlouhé - potlesk nesklízím ani za lákání do spacáku. Jednu velkou výhodu ale mám, několikrát jsem je utahal tak že zakopnou o spacák a hned ještě před 22 hod. spí. Výlet se klukům líbil a byl hodnocen veskrze kladně. Počasí nás netrápilo, jednu noc trochu sprchlo. Hned plánujeme další prázdninové výlety, splutí nějaké řeky a opravdové čtyřkolky nebo motokáry. Přijíždíme domů, máma kluků Ondry a Páti hned kazí veselou náladu. Chce překazit klukům výlety změnou soudem určené střídavé péče i přes to že na konci srpna kdy jedou na dovolenou budou u ní taky 3 neděle. Prázdniny jsou v tu ránu nějak krátké, uvidíme co ještě stihneme. Taťko, strejdo v jedné osobě děkujeme za prima výlet bráškové Páťa a Ondra, Patrik a Dan.. PF pro ty kteří se nedočkali v úvodu alba jestli dívenka na trampolíně salto dotočí, tak mám dobrou zprávu dotočila až na nohy. Mějte se fajn a mnoho příjemných zážitků. Petr
69 fotek, 22.8.2010, 12 838 zobrazení, 1 komentář | děti, zábava
voda a poznání
72 fotek, 21.8.2011, 9 658 zobrazení, přidat komentář | děti, oslavy, rodina-přátelé, zábava
Neděle s datem 21.8. je sama o sobě zvláštní, díky roku 1968 kdy k nám vtrhli okupanti z východu právě v tento den. Dan slavil svoje 9 narozeniny a tak povinností bylo se stavit a popřát všeho nej. Dort v podobě hasického auta byl výborný, přípitek dětským šampáňem taky. Slunečné počasí určilo další program, koupaliště ve Skrovnici jsme už dávno nenavštívili. Voda čistá, zázemí perfektní a vstupné přijatelné. Okolo 18 hod se sbíráme a jedeme do Cakle na turnaj pinci, děcka mají ihned zábavu , přes trampolínu skáčou do bazénu. Večer spadnou do postele a ráno vstávají o půl deváté. Kluci ráno otevřou oči a jejich první slova jsou táto kam dnes pojedeme. něco vymyslíme, najdeme zase nějakou jinou vodu. Ahoj Dan, Inďa, bráchové Ondra a Patrik
91 fotek a 4 videa, 27.7.2013, 7 946 zobrazení, 29 komentářů | děti, příroda, rodina-přátelé, zábava
251 fotek a 5 videí, léto 2013, 7 853 zobrazení, přidat komentář | cestování, děti, rodina-přátelé, sport
Původní plán na dovolenou - Černá Hora, národní park Durmitor s protékající řekou Tara a nejhlubším kaňonem v Evropě zkrachoval pro malý zájem. Z důvodu nepřízně počasí jsem se rozhodl pro termální koupaliště na Slovensku. Jak se ukázalo později byla to správná volba, neboť v té době nebylo nejlepší počasí ani v byvalé YU. První den foukal nepříjemný studený vítr ale v bazénu s termální vodou a
teplotou 30 °C se to dalo vydržet, následující dny už teplota vzduchu a bazénů jenom stoupala až k tropickým hodnotám. Malý bazen byl jak vana na koupání s teplotou přes 35°C. Abych se ochladil chodil jsem z velkého bazénu pod studenou sprchu. Koupání bylo špicový, problém tak byl jenom, že v okolí do 50 km není nic extra zajímavého na shlédnutí. Kluci si užili vody do sytosti od rána, po snídani s malou přestávkou na oběd až do večeře ve vodě. A občas i noční koupání. Tímto způsobem se nám podařilo přelstít chladné počasí. Každý den večer v Diakovcích vypustí oba bazény aby ráno v nich byla nová čistá a teplá voda. Na noční koupel jsme chodili do Horných Salib. Navštívili jsme i naše známé v Seredi. Kemp i koupaliště bylo zpočátku prázdné a později se přece jenom trochu zaplnilo. Nové a čisté socialky zaslouží 1, nejbližší prodejnu na ranní čerstvé róžky v 6 km vzdálených Horných Salibách vynahradil pán hlavný ze stánku s občerstvením, kde jsem večer mohl objednal cokoliv a ráno to bylo u stanu. Snad jediná chyba na kráse byla stará budova v nedokončené demolici a tím hyzdila celkový pohled na atreál. Jednoho rána se u bazénu objevila prapodivná konstrukce na přívěsu za auto, byla na tom sedačka a tak se dalo vytušit co je to za ždímačku, přemlouval jsem kluky jestli to zkusí, musel jsem to nejdříve ukázat sám a pak nebyl problém, příklady táhnou. Začátek alba, tucet fotek je nedaleko nás na koupališti ve Skrovnici a konac alba je doma u počítače, kluci měli téměř 14 dní absťák že nemohli hrát hry, trohu jim to vynahradil tablet s GPS, závěr je u známých na zahradě kam přijel kámoš Jura s rodinou z Ostravy. Během dovči zbyla každý den chvilička i na krátké opáčko učení. Na několik dní nám dělal společnost motorkářský gang, dokonce i jedena trojkolka z Ústí nad Orlicí. Jen pro zajímavost cenové rozpětí trojkolek 250 tis. až 1 milion, nejdražší byla žlutá trojkolka s motorem z Tatry 613 o obsahu 3,5l a výkonem 200 koní s funebráckým přívěsem jak z amerického westernu. Kluci Ondra a Patrik měli oči navrch hlavy a dovča se jim moc líbila. Krátká zastávka doma a jedeme na další týdenní dovolenou po ČR a Šumavu.
284 fotek a 1 video, červen 2014, 7 230 zobrazení, 11 komentářů | děti, koníčky, příroda, rodina-přátelé, zábava
Pátek poslední den školy a předání vysvědčení. Vysvědčení Patrika nemá chybu, Ondra má a slíbil co zlepšovat. Jedeme se vykoupat, ale voda nemá tu správnou pohodovou teplotu. Dostávám pozvánku na výlov rybníka na Šajtavě, chtěl jsem kluky vzít s sebou , ale nedostávají od mámy povolení, opět budou běhat jen tak okolo baráku. Klukům slibuji že počkám do 19 hodin, co kdyby ....nakonec odjíždím na výlov až v osm veřer, bohužel bez kluků. Pátek večer vrcholí přípravy na sportovní výlov. Místní DJ hraje všehochuť a zábava je v plném proudu, přesto krátce po půlnoci jdu hledat místečko na spaní. Sobota ráno jak vymalovaná, sluníčko mě vytáhlo ze spacáku. Dělám si snídani a jdu do restauračky na ranní kávičku. Okouknu prezentaci a ceny. Blíží se desátá hodina, začátek závodů v rybaření, jsou vyhlášeny tři kategorie, děti, ženy a muži, pojede se dvoukolově po půl hodině chytání. Začínají děti. Chytí rybář zlatou rybku a rybka povídá:"Když mě pustíš, tak ti splním tři přání." "Ja mám jen jedno. Abys neměla kosti." Zlatou rybku nikdo nechytil , ale zábava to byla náramná. Ochutnal jsem výbornou místní kuchyň, počkál na vyhlášení a dekorování vítězů a jedu se podívat do Sopotnice na veterány. Cestou v Prorubkách malá zastávka na křtění nové hasičské stříkačky místního SDH a na louce okouknu přípravu na večerní gala show. Věnuji tomu pár záběrů a letím do Sopotnice na výstavu umu zlatých českých ručiček našich předků. Prima víkend. Ahoj. Petr
188 fotek a 3 videa, 22.6.2013, 6 854 zobrazení, 24 komentářů | děti, koníčky, příroda, rodina-přátelé, zábava
V pátek po družině odjíždíme na poslední Patrikův předprázdninový fotbalový trénink. V sobotu vstáváme do deštivého počasí. Volám kamarádům kluků, jsou domluveni, prší nikam se jim nechce. Připravuji mokrou variantu, do batohu dávám klukům holínky a pláštěnku. Vyrážíme sami, nejsme přeci z cukru. Krátká přeháňka a pak už jenom teplo a sluníčko. Účast na pochodu je poznamenaná ranním počasím. Dopolední pochod byl pěkný. Z pochodu odpoledne odjíždíme na hradní slavnosti do Brandýsa nad Orlicí. Kluci mají oči na vrch hlavy, můžou si sáhnout na skutečné zbraně. Cestou autem opakujeme učení, volám kámošovi, stavte se vykoupat v bázénu, voda je 28°C, nedá se to odmítnout. Doma si kluci každý udělá pár testů z učení a hurá k počítači, den má nějak málo hodin, už zase do postele, tatí ještě nééééé. Dobrou noc. Usínají ihned jako nemluvňata. Petr, Ondra, Patrik
239 fotek, léto 2009, 6 717 zobrazení, přidat komentář | cestování, rodina-přátelé
Francouzský kouzelný ostrůvek nedaleko Itálie
36 fotek, 3.3.2014, 6 485 zobrazení, 1 komentář | děti, koníčky, rodina-přátelé, sport, zábava
Po včerejší blátivé noční lyžovačce v západních Krkonoších dnes vyrážíme do Jizerek - paseky nad Jizerou, skiareál Pizar. http://www.pizar.cz/index.php?id=areal Modrá sjezdovka nezajímavá, kluci komentují je to moc mírný. Druhá a další jízda po červené má jiné kouzlo. Sjezdovka je i v tuto roční dobu solidně zasněžená umělým sněhem a kupodivu je ho dostatek. Na vrcholku fouká nepříjemný studený vítr, sluníčko se pokouší prokousat mraky, nemá na to, výhledy do dálky nemáme a tak si užíváme na sjezdovce. Jídla dopředu domácí příprava a zamrazená, na horách vaříme jenom přílohy. Prima sjezdové odpoledne. Skol P.O.P. http://petruno.rajce.idnes.cz/Hledani_snehu
102 fotek, 29.6.2016, 5 996 zobrazení, 2 komentáře | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Kroužky, kluby, sportovní i umělecký při DDM Duha končí se školní docházkou a začínajícíma prázdninama. Tak i vodácký kroužek či oddíl skončil dnešní parádní jízdou z Lanšperku na tábořiště ve Starých Oldříchovicích. Jízda to byla povedená a veselá, tak jak má být při loučení. Všichni přijeli dolů suchý, při mytí lodí se rozpoutala oblévaná a jen tak někdo nezůstal suchý, zvrtlo se to málem v soutěž o mokré tričko. Informace pro příští rok není příznivá, tábořiště za půjčování lodí pro vodácký oddíl požaduje neúnosnou částku a tak vodáctví u DDM asi končí. Závěrečné posezení u ohýnku při guláši a buřtech proběhlo v režii Třebováků a zaslouží si pochvalu, vše připraveno na jedničku, tak zas někdy na vodě ahóóój http://petruno.rajce.idnes.cz/25_tyden
472 fotek a 9 videí, červenec 2015, 5 146 zobrazení, 12 komentářů | cestování, děti, příroda, rodina-přátelé, zábava
jsou komentáře kluků z naší týdenní dovolené po ČR. V pátek mi máma předala kluky opět nemocné, Ondra má střevní problémy a Patrika bolí břicho, dovolená je v ohrožení, odkládám odjezd o dva dny, zatím cestujeme po okolí. Každy film, divadelní hra i dovolená má ku konci gradovat, začínáme v Milovicích parkem Mirakulum http://www.mirakulum.cz/ Vstupné, projížďka BVPečkem, nějaká dobrota a necelý litr je v prachu, nelituji ani utracené koruny, parádní den plný zábavy, večer přemýšlím zda to jde vůbec ještě klukům nabídnout něco lepšího a zajímavějšího. V rukávu mám eso - letní lyžování, skiarena Milovice, http://www.skiarena-milovice.cz/ jediná umělá celoroční sjezdovka ve střední Evropě. Krach, Po a Út zavřeno. Jedeme do Pece a na Sněžku, další rána, Pec ucpaná a lanovka taky, otáčím auto a v hlavě mi to šrotuje co teď. Zkouším letiště ve Vrchlabí a vyhlídkový let nad Krkonošema, neúnosná cena a usmlouvat nejde. Náhradní program ZOO v Chleby http://www.zoochleby.cz/ a hospoda v Dětenicích http://www.restu.cz/stredoveka-krcma-detenice/?gclid=COThwvPv9sYCFS3ItAodnK0MLQ Dostáváme se do normálu podle původního plánu na Kozákov http://www.kozakovchallenge.cz/cz/press/ a kemp Lážo Plážo, kopec Babí a pevnost Stachelberk http://www.stachelberg.cz/ rozhledna Eliška, Prkenný Důl, restaurace Bret http://www.bretcz.cz/, oběd s neskutečně příjemnou obsluhou. Dáváme si menu, funíme po polívce, druhý chod zvládám s obtížemi, kluci odpadají, přichází zákusek, rezignují i já. Přichází číšník a sám nabízí termo krabičku na nesnědené jídlo. Paráda, vezeme si s sebou večeři. Pokračujeme na koupaliště v Jaroměři, na noc odjíždíme do ATC Rozkoš http://www.atcrozkos.cz/ stánky s tretkama a pouťové atrakce atakují peněženku, ale ne moji, kluci dostali na začátku dovolené žold a s nim musí vyjít, noční život a tanečky v kempu nejvíce učarovali klukům. Blíží se závěr týdne a já mám ještě v plánu pevnost Josefov http://www.pevnostjosefov.cz/ oběd v restauraci Na stráži, dodržujeme naplánované. Odjíždíme z Josefova směr RK. na konci obce je letiště, domlouvám na zítřek let s Cesnou 182 po části našeho pozemního toulání. Bomba předposledního dne jsou motokáry ve firmě Pujami http://www.pujami.cz/ v Rychnově nad Kněžnou. Na poslední noc se jedeme vyspat na zahradu do Ústí, ráno kluci vstávájí jako obvykle pozdě, desátá hodina, blesková snídaně a za dvě hoďky sedíme v letadle. Patrik v letadle už seděl ale Ondra letí poprve. Vidíme téměř všechna místa kde jsme celý týden cestovali, i kemp ATC Rozkoš a misto kde jsme tábořili předešlý den. Dosedáme a spěcháme na oběd, ve tři mám kluky předávat mámě, vidím že to nestihneme posílám SMSku že přijedeme o něco pozdéji. Po příjezdu domů mi kluci pomáhají vyložit věci z auta, při druhé várce potkáváme mámu, nadává že jsme přijeli o necelou půl hodinku pozdě, neustále provokuje a brání mi v cestě, nakonec se spokojí s tím že mě nakopne, dívná to můra. To co jsme s klukama zažili a viděli nám ale už nevezme nikdo ani ona. Plánovaný rozpočet na dovču jsem celkem odhadl, měl jsem ještě nepatrnou rezervu na nepředpokládané a zajímavé místa podél naší trasy.Odkaz na druhou naší společnou dovolenou s klukama http://petruno.rajce.idnes.cz/Westernove_toulani
202 fotek, červenec 2011, 5 022 zobrazení, 7 komentářů | cestování, děti, koníčky, krajina, příroda
Sedlo Bavela http://www.turistika.cz/mista/coll-de-bavella a výstup na pravou stranu do hor , překrásné lezení k oknu "Bombový kráter" http://www.korsika.name/jih/bavella.html a zpět do sedla , cestou do kempu , korida na polodivokých prasatech , Solenzara http://korsika.ikn.cz/mesta/sari-solenzara/ , kaskády Polischelu - úžasný kaňon http://vandr.hu.cz/korsika/korsika1.html , Několik dní jsme věnovali i koupání v moři a tak se nám dovča krátí, budeme se pomalu připravovat na cestu domů. Část účastníků zdolala nejvyšší horu Korsika Monte Cinto http://francie.orbion.cz/korsika/pruvodce/monte-cinto-538/ , někteří okusili vrcholovou trasu která vede téměř přes celou Korsiku GR 20 http://francie.orbion.cz/korsika/pruvodce/gr20-542/ .Závěrečný večírek, hurá na trajekt, ráno se probouzíme v Itálii. Nikam nespěcháme a tak zastávka v Benátkách http://cs.wikipedia.org/wiki/Ben%C3%A1tky je na trase k domovu. Komplikace v podobě poplatku za vjezd autobusu na parkoviště v Benátkách /450 E /nás donutila odjet do vedlejšího města a meziměstskou dopravou zpáteční lístek 2,5 E se nám zdál příjemnější obnos. Prohlídka města, v 19 hod odjíždí autobus zpět a teď už opravdu domů. Mezizastávka v Rakousku a ráno opět probuzení na rodné hroudě Ústí nad Orlicí neděle 10.7. 2011 http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ast%C3%AD_nad_Orlic%C3%AD
odkaz na první část http://petruno.rajce.idnes.cz/Korsika_prvni_cast
250 fotek, 5.6.2018, 4 928 zobrazení, přidat komentář | koníčky, lidé, příroda, sport, zábava
Mix zahradníků a chovatelů exotických zvířat ze střední školy z Litomyšle přijeli na vodácký kurz do Cakle na Tichou Orlici. Start klasicky od mostu v Kerharticích, krátká ukázka a instruktáž tentokrát proběhla přímo na vodě. Na to jsme vyrazili po řece dolů do Brandýsa nad Orlicí. Začátek plavby nebyl vůbec jednoduchý, zvláště dvě lodě jezdily od břehu ke břehu a chvíli jim trvalo než pochopily zákony ovládání lodě. Jinak z mého pohledu instruktora to zas po dlouhé době byla prima škola rozpustilých, veselých ale slušných žáků. Domnívám se že si to všichni náramně užili. Ahoj Petr
1 fotka, červenec 2009 až červenec 2011, 4 859 zobrazení, 1 komentář | cestování, děti, rodina-přátelé, *soutěž: Dovolená
Dovolená na Korsice. Lezení po horách, vodních kaskádách a samozřejmě i pobyt u moře nedaleko Propriana. Bráchové Ondru /7/ a Patrika /4/ jsem zahrabal do písku, líbilo se to i ostatním dětem a tak jsem hrabal jednu díru za druhou, kouzelné počasí i země, nechtělo se nám domů.
96 fotek, červenec 2014, 4 545 zobrazení, přidat komentář | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
.....ze Sardinie ve tři ráno se nám ještě do postele nechtělo a proto spíme v pergole na zahradě. Přijel za náma Dan s mamkou a tak se válíme na zahradě u bazénu. Taťka nám uvařil oběd a jedeme na oblíbené koupaliště ve Skrovnici, podvečer zbyde čas i na návštěvu kamarádů. Voda, slunce a léto patří k sobě a my si toho užíváme naplno. http://petruno.rajce.idnes.cz/Sardegna_No_2%2C_aneb_silenci_leti_domu/
217 fotek, léto 2011, 4 401 zobrazení, 22 komentářů | cestování, děti, koníčky, krajina, příroda
Kluky jsem převzal od mámy s velkým kašlem, po návštěvě pohotovosti jedeme na Korsiku. http://maps.google.cz/maps?hl=cs&q=korsika+mapa&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1280&bih=637&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x12d72403b09b0971:0xa88522ec71a1cb8d,Korsika,+Francie&gl=cz&ei=pL8dTvGODY6g-wbCt8XYCA&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CCcQ8gEwAA Parta lidí stejných zájmu vyrazila na Korsiku. http://francie.orbion.cz/korsika/pruvodce/ Cestování, sport, hory, poznávání nového, moře, pohyb v přírodě a trocha adrealínu nás dala dohromady http://www.cestujzababku.cz/korsika.php V pátek 24.6. navečer naložení autobusu, cestou přes Itálii návštěva Verony http://www.italie.iipardubice.cz/verona.php , opět navečer Livorno trajekt http://foto.mapy.cz/184617-LIVORNO , Korsika Bastia téměř půlnoc http://korsika.ikn.cz/mesta/bastia-%E2%80%93-brana-korsiky-a-mesto-zivota/ , noc na pláži pod širákem, Corte http://korsika.ikn.cz/mesta/corte-%E2%80%93-srdce-korsiky/ ,Spelunca http://www.mundo.cz/korsika/spelunca , Porto, Kalanche http://www.slantour.cz/zajezdy/informace/calanche , Ajaccio http://korsika.ikn.cz/mesta/ajaccio-poznejte-hlavni-mesto-korsiky/ , Propriano http://francie.svetadily.cz/korsika/propriano/k-mori , Filitosa- menhíry http://www.element-x.cz/filitosa.html , Bonifacio http://korsika.ikn.cz/mesta/bonifacio-mesto-visici-na-utesu/ a jsme na nejižnějším cípu Korsiky, tak běží km i čas našeho zájezdu, den co den něco nového nebo navštíveného po několika letech. Pokračování foto i popisu trasy zájezdu na "Korsika druhá část" http://petruno.rajce.idnes.cz/Korsika_druha_cast
189 fotek a 5 videí, únor 2015, 4 162 zobrazení, 11 komentářů | děti, příroda, rodina-přátelé, sport, zábava
Týden volna, jarní prázdniny, huráááá. Už z hlavních prázdnin mám bloknuté ubytování na lanovce v Červené Vodě. Nejdříve jedeme do Ústí nad Orlicí do bazénu kde má DDM Duha zajištěný bazén jen pro lodě a nácvik eskymáků. Jednou se doma vyspíme, kluci si pozvali kámoše ze školy. Druhý den naházíme věci na lyžovačku do auta a frčíme směr Mlýnický Dvůr s malou zastávkou na Suchém Vrchu. Počasí je na jedničku a tak se moc těšíme na lyže. Klukům trochu kalí radost množství úkolů které mají ze školy, s tim si ale poradíme, dopoledne učení a odpoledne volno na lyžovačku. Víc napoví foto, závěr je z pěšího výletu na Křížovou Horu, ze sjezdovky jsme viděli rozhlednu na protějším horizontu. Skol P+O+P.
233 fotek a 62 videí, březen 2012, 3 821 zobrazení, 3 komentáře | cestování, děti, koníčky, příroda, rodina-přátelé
Tak jako každou zimu absolvujeme týden na lyžích. Ani letos to není jinak, taťka nám dokoupil kompletní vybavení na lyže. Na zájezd do Krkonoš se přihlásili i další lyžníci. Táta to napsal jako vedoucí akce do turistické skříňky. Odkaz na západní Krkonoše, oblast našeho týdenního pobytu. http://www.rokytnice.com/cs/lyzovani-rokytnice-nad-jizerou/ski-areal-studenov Celé středisko všechny sjezdovky mimo jednoho vleku Ondra i mladší Patrik sjel mnohokrát. Za vleky pro kluky jsem platil na celý týden cca 3500 Kč. Patrik byl poprve na sjezdovce na Pekláku v České Třebové v úterý odpoledne po školním lyžařském výcviku pár dní před odjezdem do Krkonoš, za jedno odpoledne se naučil jezdit na malé sjezdovce i nahoru na malém vleku. http://petruno.rajce.idnes.cz/Lyzarsky_vycvik Vloni jsem s klukama ujel z domu od mámy kluků když se zabouchla do 18-ti letého a dělala doma dusno, proto 3 chlapi podruhé. Opět to nemělo chybu, počasíčko vyšlo a to je prima. Letos nás nikdo ani neotravoval, vloni na nás máma poštvala alespoň telefonicky policati. Když nás máma letos nechtěla pustit s taťkou o jarních prázdninách, tak máme alespoň delší prázdniny, taťka zařídil prázdniny ve škole i školce o týden delší. http://petruno.rajce.idnes.cz/Jarni_prazdniny_a_tri_chlapy_na_chalupe_v_Krkonosich Od té doby téměř 2 roky cestuju s klukama sám a vůbec nic nám nechybí, ba naopak. Viz. předcházející alba, např. letní cestování po koupalištích http://petruno.rajce.idnes.cz/Posledni_tyden_skolnich_prazdnin nebo prima loňský 16 denní výlet Korsika 1 a 2, to ale už zkus najít sám. Příští zimu skol P.O.P.