Rasovna i pohodička

Jedeme s klukama před koncem prázdnin na výlet, předpověď počasí nám toho moc neslibuje, přesto vyrážíme a očekáváme že se rosničky tentokrát netrefí a počasí bude solidní. Hrubou kostru výletu máme na papíře, chceme si užívat a tak budeme přidávat, ubírat a měnit podle příležitosti a nálady. Pohodičku si nebudeme kazit ani brzkým vstáváním. Každý přesum využíváme na opáčko učení, času máme málo a tak kluci vezou s sebou i učení, za jízdy si opakují nahlas Čj Ma, Aj, Vl. První neplánovaná zastávka je ski areal Dolní Morava, kluci běhají od jedné atrakce k druhé. Patrik dal lezeckou věž hned 3x až nahoru, kabrňák. Nabíráme zdržení hned na začátku, v plánu byl mimo jiné i výstup na Kraličák. Do Stříbrnice přijíždíme odpoledne po čtvrté, na výstup je už dost pozdě, ale na druhou stranu vím že kluci na to mají. Po krátké poradě ve čtvrt na pět vyrážíme, na kótě 1426 m/n/m jsme za 1 1/2 hodiny, parádní čas. Půl hoďky se kocháme a velím k ústupu, začíná nepřijemně foukat. Cesta dolů k autu je v rekordním čase bez pár minut jedna hodina, chválím kluky za dosažený čas. Teď už zase v poklidu jedeme hledat restauračku STONOŽKU do Černé Vody. A hele je přejmenovaná na U KAŠTÁNKA, zasvěcení ví co se tu dříve odehrávalo. V noci hledáme místečko na spaní, obloha neslibuje nic pěkného a tak po druhé večeři zalézáme na spaní do auta. Ráno se probouzíme hodně pozdě, monotóní bubnování deště pěkně uspává. Kolem desáté přestává a dnešní plán je zdolat Praděd z Videlského sedla přes Švýcárnu na kótu 1491 m/n/m. Začalo zase kapat, s námi to nevydupe, zalézáme do jeskyně Na Pomezí, po skončení prohlídky už nekape ale chčije. Jedeme na Videlský kříž, stále poprchává, opouštíme vidinu zdolání Pradědu, cestou se zastavujeme v kouzelném údolí Bílé Opavy, kluci začínají skuhrat že je bolí nohy, celkem náročný údolíčko. Krátce nakoukneme do lázní Karlova Studánka a je čas hledat kde budeme spát. Jedeme přes Hvězdu a hele závora je nahoře, drze projedeme na Ovčárnu, Páťovi udělám snímeček, Ondra v autě usnul. Patrik po chvíli usína taky. Jedu hledat spaní, cestou chci koupit pečivo na snídani, už je pozdě a všude je zavřeno. Zvažuji co dál, předpověď stojí za h....o, a tak jedeme domů. Ve 22 hod jsme u baráku, blesková koupel, kluci ožívají a jdou ještě chvíli trápit počítač. Trasa autem na délku nesedí, nechtělo se mi klikat na podrobnou mapu aby to souhlasilo přesně, ulít jsem asi o - 70 km. Ráno toho litujeme, svítí sluníčko, no ale po obědě už není čeho litovat, opět chčije. Denně kluci dali víc jak 1000 m převýšení a cca 15 km, žádný ořezávátka. Ahoj P+O+P